Koronavirová krize se dotkla nejednoho oboru. A oděvnictví, respektive módní průmysl nebyl výjimkou. Potvrzuje to společnost H&M, která nejen u nás, ale také ve světě patří k velmi oblíbeným. Bohužel vlivem panující pandemie se rozhodla uzavřít rovnou stovky svých prodejen. Ukazuje se, že nový typ koronaviru a s ním spojené vládní a protiepidemická opatření mají negativní vliv nejen na drobné obchodníky, ale také na velké giganty, jako je právě síť společnosti H&M.
Uzavírá se 350 obchodů
Už před rokem došlo k masivnímu uzavírání obchodů s oblečením. K poraženým se přidala nejedna velká firma. A nyní se ukazuje, že vítězem nebude ani společnost H&M, která se rozhodla uzavřít až 350 obchodů. K naplnění kroku má dojít do konce letošního roku. I když plánuje otevření zhruba stovky zbrusu nových kamenných prodejen, nic to nemění na plánu uzavřít trojnásobné množství jiných.
Stejně jako mnohé jiné oděvnické značky, i společnost H&M pochopila, že online prostor – ten nyní vítězí. Proto se rozhodla expandovat do online prostoru, kamenné prodejny jsou nyní na druhé koleji.
Větší množství zákazníků nakupuje online
Rozhodujícím faktorem také bylo množství zákazníků, kteří v online obchodě nakupovali. Ostatně nárůst online tržeb se dal očekávat, lidé si fyzicky do kamenných prodejen pro zboží zajít nemohou.
Společnost H&M se však ujistila v tom, že budoucnost není v off-line prodeji, ale právě v internetových obchodech, na kterých začala intenzivně pracovat. V nejbližší době se můžeme těšit z ještě rozsáhlejší nabídky. Online prodeje jsou nyní to, co drží značku nad vodou. Přece jenom více jak pět tisíc kamenných prodejen musí být uzavřeno.
Mezi hlavní cíle populární značky tak nyní patří hlavně vyšší obraty z online prodejů a rozsáhlejší integrace e-shopu. Přejme jí, tedy, hodně zdaru a štěstí.