Kdo by nemiloval kávu. Káva je nápoj, který nás každé ráno nakopne do nového dne. Mnoho lidí si bez ní nedokáže představit den. Pokud si ho ráno nestíhají uvařit, většinou se při cestě do práce staví v nějaké kavárně, kde si vezmou kávu s sebou. Milovníci kávy o takové kavárny nemají nouzi, protože neustále se otevírají nové a nové pobočky kaváren, které nabízejí skutečně lahodná provedení tohoto nápoje. Bohužel čím více kaváren na trhu, tím většinou konkurenční boje mezi nimi. S konkurencí se nyní musí potýkat i velice oblíbená kavárna značky Starbucks.
Tato kavárna je skutečně jednou z nejoblíbenějších, bohužel čím dál více bojuje s konkurencí, která je v současné době skutečně lepší než kavárna, ale jistě tomu tak nebude dlouho.
Proč je značka Starbucks tak utlačována?
Možná by vás zajímalo, proč je aktuálně značka tak utlačována, s čím se nyní musí potýkat. Tak zaprvé za to může rychle rostoucí konkurence mezi špičkovými kavárenskými sítěmi. Bohužel se v této kavárně neustále zavádí i nová, modernější technologie, což zpomaluje servis, a to zákazníci nevidí rádi. Raději si tedy zajdou do jiné špičkové kavárny, která jim nabídne podobnou kávu.
Starbucks se tedy nyní potýká s poklesem tržeb, a to o dvě procenta za třetí čtvrtletí. Tato kavárna by se tak měla rychle vzpamatovat nebo tržby budou klesat stále níže a níže.
Zatím se Starbucks snaží navýšit své tržby tak, že se soustřeďuje na snídaňovou nabídku. Klienti by tak mohli ke kávě dostat i celé snídaňové menu, nikoliv jenom předražené makronky či podobný zákusek, který je nijak nezasytí. Snídaňové menu by se mělo obohatit o inovativní potraviny.
Starbucks v Česku:
V České republice má tato kavárna mnoho poboček a působí zde od roku 2008. Na světě má však více jak sedmnáct tisíc poboček, a to konkrétně v pětapadesáti zemích.